Сайт ще на стадії розробки — зміст та функціональність можуть змінюватися

Новини
/
Де 3D-друк зустрічається з авіацією

Можливості

Де 3D-друк зустрічається з авіацією

SHARK.AERO — творці найшвидшого ультралайта у світі, що підкорює небо й рекорди Гіннеса. Завдяки 3D-друку вони перетворюють авіацію: легші деталі, швидше виробництво, сміливіші інновації. Це історія про те, як технології й пристрасть до польотів змінюють правила гри в малій авіації.

Поділитись

SHARK.AERO — чесько-словацький виробник повнокомпозитного літака Shark та деталей для малої авіації. Компанія має більш ніж 30-річну історію.
Спочатку вони були субпідрядником великого європейського виробника Diamond Aircraft, але згодом створили власний бренд Shark. Це найшвидший ультралайт у світі, який допоміг своїм пілотам встановити кілька рекордів Гіннеса.
 
Сьогодні на Shark існує дуже високий попит, і не даремно: це найшвидший літак у класі надлегких!
 

Щоб скоротити час виробництва, SHARK.AERO інтегрували 3D-друк у свій виробничий процес. Уже понад сто деталей літака виготовляються саме завдяки 3D-друку. 

 

 
Ідея друкувати авіаційні компоненти належить генеральному директору компанії Владо Пекару, який понад 10 років використовує цю технологію для прототипування та створення proof-of-concept. Багато надрукованих деталей можна знайти прямо в кабіні літака (наприклад, ручку керування, виготовлену з Prusament Resin), а також навіть у моторному відсіку.
 
Вони друкують як функціональні деталі (кришки, кронштейни, тримачі), так і ключові елементи — наприклад, ручку керування літаком чи навіть створки шасі.
 
 
Для більшості елементів використовується філамент Prusament ABS, оскільки він витримує високі температури. У моторному відсіку, де умови особливо жорсткі, застосовується Prusament PA (нейлон).
 

Владо Пекар

CEO SHARK.AERO

«Завдяки 3D-друку ми економимо близько 100 годин роботи на кожному літаку.»

Команда SHARK.AERO підрахувала, що 3D-друк економить 300-400 годин роботи щомісяця. Крім того, перед серійним виробництвом кожна деталь проходить тестування через надрукований прототип. Це робить процес швидким, надійним і відносно недорогим.
 
Ще один приклад: комбінація вуглепластикових елементів із 3D-надрукованими деталями. Так, створки шасі з надрукованими вставками дали приріст швидкості літака на +10 км/год, лише завдяки зниженню ваги.
 
 
 
У майстернях 3D-друк використовують навіть для створення та вдосконалення форм для карбонових деталей. Один літак складається з понад 200 композитних елементів. Їхнє виготовлення це надзвичайно складний процес: укладання вуглеволокна у форму, склеювання шарів, вакуумна фіксація. Тож форми для цих деталей спершу друкуються з PLA, тестуються, і лише після цього переходять у серійне виробництво.
 

SHARK.AERO працює з принтерами чеської компанії-виробника Prusa, які забезпечують надійність, якість і високу швидкість друку. Це дозволяє масштабувати виробництво без втрати якості.

 


Переваги 3d-друку для малої авіації

– 100+ годин економії праці на кожному літаку.
– Приріст швидкості на 10 км/год завдяки легшим деталям.
– Прототипування понад 200 деталей літака перед виробництвом.
– Швидкість виробництва без втрати якості.
– Економія ресурсів майстерні за рахунок складних надрукованих елементів.
 

 

Нагадуємо про можливості від Prusa для студентів КАІ:

БЕЗКОШТОВНИЙ КУРС від Prusa (Autodesk Fusion360 для 3D-друку) 

Відкрита реєстрація на курс для тих, хто хоче навчитися моделювати в Fusion 360 або покращити навички. Навчання англійською, з практичними проєктами та сертифікатом від Prusa.

✔️ В програмі:
– основи роботи в Fusion 360
– інструменти для 3D-друку
– 4 практичні проєкти

💡 Після проходження курсу — можна прийти в мейкерспейс КАІ, щоб надрукувати свої моделі на 3D-принтері, отримати підтримку мейкерів і закріпити знання на практиці

📌 Відбір конкурсний

Більше новин

Де 3D-друк зустрічається з авіацією

Стипендії від ПУМБ для студентів та аспірантів Авіаційного 2025

54 job offer від Ajax Systems для чотирьох студентів каі

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur dolor sit amet.

CONTACT US